• Home
  • Reiki Traditional
  • Gradul de Maestru

Pregatirea pentru nivelul de Maestru Reiki

Referitor la solicitarea gradului de maestru Reiki recomandam ca fiecare discipol sa discute cu maestrul de la care a primit initierile de gradul I si II in Usui Shiki Ryoho, deoarece acesta ii cunoaste evolutia si experienta si sa-si continue pregatirea in scoala in care s-a format.

Pregatirea unui maestru este rezultatul unui proces in care discipolul acumuleaza experienta legata de Reiki, se cunoaste pe sine, isi constientizeaza calea si alege manifestarea Energiei Universale/ Iubirii Neconditionate in viata sa de zi cu zi. Maestrul ar trebui sa fie prezent "aici si acum" prin aceasta vibratie numita Reiki, sa sesizeze tot ce este in interiorul si in exteriorul sau fara sa devina captiv al egoului, gandurilor, emotiilor si al judecatilor.

Este o iluzie sa credem ca printr-un curs, printr-o initiere sau cu o diploma devenim maestri in “ceva”. A fi maestru in orice domeniu este rezultatul exercitiului, practicii si experientei. Un maestru nu trebuie sa-si afiseze diplomele si titlurile, pe el il vei simti/ recunoaste pur si simplu datorita starii/ vibratiei pe care o are. Absolvirea unui curs de formare de “maestru” poate aduce informatia de care egoul are nevoie, poate fi inceputul unui drum, dar nu este o garantie ca cineva va ajunge Maestru si va putea integra iluziile egoului/ partea sa de umbra.

A crede ca-l putem schimba, ajuta, vindeca pe celalalt face parte tot dintre iluziile egoului de la gradul III. Singura persoana asupra careia avem influenta este persoana noastra. A dori sa ne impunem punctul nostru de vedere/ binele nostru asupra celuilalt este tot o capcana. A considera ca stim si intelegem mental tot ceea ce este in Univers este o alta iluzie, cunoasterea adevarata este dincolo de logica noastra si vine dupa ce intelegem si notiunea de “inteligenta emotionala”.

A afirma ca suntem maestrii in mai multe domenii este din nou o iluzie. Putem fi practicanti in mai multe domenii/ scoli/ invataturi. Discipolul este cel care experimenteaza, cauta, incearca, acumuleaza din exterior. Maestrul este cel care a trecut prin aceste etape, si-a “ales” calea, iar cautarile sale se indreapta catre interiroul sau (nu catre exterior) prin calea (invatura) pe care a ales-o.

Intelegerea acestor aspecte depinde (printre altele) si de nivelul de perceptie la care ne aflam:

  1. nivelul logic, mental, stiintific, vizual, care ofera o sustinere necesara existentei noastre, vrea dovezi, explicatii, demonstratii, .... tine de nevoia egoului de a readuce si transpune totul in concret si"material". De fapt iti pacalesti egoul/ mintea si ii creezi o alta lume (imaginativa) in care sa se simta conformatibil si bine, schimbi o terorie cu alta, creezi imaginea/ lumea in baza nevoilor tale personale. Daca ne gandim la Roata Vietii, nivelul 1 este talpa/ exteriorul rotii care fie este sus scaldat in soare, fie este jos terfelit in noroi.
  2. nivelul inspirational in care comunicam cu celelalte dimensiuni, colaboram cu entitatile de acolo, primim mesaje, transmitem dorinte, cautam rezolvari si solutii. Aici avem experiente, comunicam, simtim, cautam sa reorganizam soarta/ karma, impunem solutii/ rezolvari. Nivelul 2 la roata este reprezentat de spite, aici putem sari si putem jongla intre diferite etape de constientizare, am gustat din cunoasterea care se afla dincolo de material, credem ca stim tot, ca suntem “stapanii cunoasterii/lumii”, dar inca putem sa fim ametiti de atatea optiuni si derutati de iluziile noastre.
  3. nivelul intuitiv, care in starea de detasare a egoului (de canal curat)  primeste informatiile (inclusiv cele logice si inspirationale) si traieste cu recunostinta. Intelegem ce inseamna cand o vibratie actioneaza dinspre dimensiunile superioare (cum este si Reiki) catre dimensiunile inferioare. Nivelul intuitiv este etapa in care SUNTEM axa rotii, avem cunoasterea tuturor celor 3 aspecte si putem trece oricand cu usurinta de la un nivel la celalalt.

Fiecare nivel este necesar si isi are rolul si rostul sau, important este doar sa stim de fiecare data unde aflam. Realitatea este personala pentru fiecare si drumul este diferit pentru fiecare dintre noi.

Mai este esential sa fim constienti de faptul ca Divinitatea este in fiecare dintre noi si sa traim/ manifestam acest aspect al nostru in fiecare moment al existentei noastre, fara sa cedam tentatiei egoului care ne va impulsiona sa ne credem deasupra celorlalti si chiar deasupra Divinului/ Universului insusi.

 

Acordarea gradului de maestru & profesor in scoala Reiki traditionala Usui Shiki Ryoho si Asociatia Reiki Usui®
(criterii respectate si recomandate de profesul & maestrul Reiki Simon Eniko)
 
Cateva considerente inaintea solicitarii gradului III

In Japonia, cine dorea sa devina maestru Reiki trebuia sa aprofundeze aceasta metoda, astfel la baza primirii acestui grad stateau rezultatele practice si experienta in Reiki.

Considerandu-ne o scoala traditionala, care creeaza conditii de practica absolventilor sai, atunci cand luam in considerare o solicitare pentru gradul III, in primul rand avem in vedere experienta persoanei in Reiki si sunt esentiale practica si rezultatele obtinute. Cand venim in contact cu o practica sau disciplina orientala o tratam de multe ori cu superficialitatea caracteristica occidentalilor, care nu aprofundeaza nimic si actioneaza pe baza egoului si vointei lor, incalcand toate regulile de functionare ale naturii si Universului. Credem doar in recunoastere, competitie si autorealizare in toate domeniile vietii, nu doar in spiritualitate. Dorim sa obtinem totul de-a gata, fara sa parcurgem niste etape si consideram ca fiind inutila aprofundarea si PRACTICA.

Reiki actioneaza dinspre Suflet catre corpul fizic, astfel functioneaza atunci cand egoul nostru este dat la o parte, cand suntem canale curate pentru aceasta vibratie din dimensiunile superioare, fara sa o limitam cu vointa si implicarea nosatra. Reiki respecta si acorda timp pentru ca vibratiile de lumina sa fie preluate de aura noastra. Reiki este o tehnica naturala, care nu bruscheaza acest proces de autotransformare si constientizare.

Maestrul Reiki Rick Bockner, ultimul Maestru Initiat de catre Hawayo Takata, a afirmat la intalnirea de maestri: "Gradul de profesor & maestru Reiki in scolile traditonale nu are legatura cu puterea sau banii. Scopul gradului de profesor & maestru Reiki este de a preda Reiki mai departe."

Pentru un ego puternic si/ sau un mental caruia ii trebuie implicare, recunoastere, dovada puterii sale, Reiki este o cale foarte dificila. Multi vad in Reiki si in general in terapiile complementare si wellness o afacere buna si o trateaza ca atare. Reiki este o cale simpla si frumoasa, dar foarte grea pentru ego, deoarece nu va sustine procesele egoului.

In Reiki si in orice scoala spirituala nu se aplica modelul studiilor universitare. Adica dupa gradul I nu este obligatorie absolvirea gradului II si III pentru a considera ca finalizam studiile ca la o universitate. Reiki este un proces permanent, o calatorie continua catre autodesavarsire si fiecare avanseaza pe acest drum in functie de ritmul sau interior si de deschiderea sa. Fiecare va parcurge doar acele etape pentru care este pregatit.

Maestrul nu este obligat sa ia in considerare cererile pentru acordarea gradului III, dar este raspunzator de dezechilibrele create prin agresarea si fortarea procesului la discipolul sau. Am observat ca in lipsa unei practici serioase si a intelegerii profunde a gradului de maestru se creeaza dezechilibre si confuzie, iar persoana primeste in viata sa provocari pe care nu le poate solutiona/depasi.

Gradul III este destinat in primul rand celor care doresc sa transmita spiritul Reiki mai departe, adica sa predea Reiki si nu ar trebui sa fie luat in consideratie decat atunci cand practicantul Reiki a parcurs minim cativa ani de experiente in energizari aplicate pe sine si pe altii si cand deja a trecut de “problemele marunte ale existentei sale materiale, emotionale, mentale si spirituale”.

A fi maestru NU inseamna o initiere, o teorie, o scoala sau o diploma, ci inseamna starea interioara armonioasa pe care persoana o poate reflecta si catre exterior. Scopul acestui grad este sa constientizezi ca ESTI fericire, echilibru si iubire si sa le manifesti in viata de zi cu zi. Pentru a ajunge la aceasta stare intai este recomandat sa ne eliberam de frici, frustrari, nevoi de afirmare, agresivitate etc. altfel ele se vor manifesta mult mai puternic dupa initierea de maestru, iar initiatul de multe ori nu poate depasi aceste provocari. A fi maestru Reiki este o calitate si o stare care se atinge prin practica, autoobservare si lucrul intensiv cu Sinele, astfel recomand gradul III doar persoanelor care pot “duce” acest nivel.

Gradul III este o treapta care se merita si nu se cere de catre discipol, iar motivatia pentru aceasta treapta este pasirea pe aceasta cale pe care discipolul a inteles-o si doreste sa o urmeze. Motivatia gresita este de a cere gradul III pentru rezolvarea problemelor existentiale marunte, pentru protectie, din frica, pentru a obtine putere sau bani. Probleme nu se rezolva cu gradul III, ele se accentueaza pentru ca la acest nivel iluziile egoului isi pierd din putere. Reiki actioneaza dinspre suflet catre corpul fizic, dinspre dimensiunile superioare catre dimensiunile inferioare, astfel fiecare maestru care acorda gradul III unui discipol ar trebui sa ia in considerare daca acel discipol poate face fata acestei etape de “purificare”.

Gradul III, acordat inainte ca discipolii sa fie pregatiti, le va amplifica doar orgoliul si provocarile, in loc sa le amplifice vibratiile si energia. Gradul III nu merge pe ”banda rulanta”, pe criterii de prietenie, pe argumente de simpatie sau alte motivatii materiale.

Sunt persoane care nici nu au nevoie de gradul III, pentru ca atingerea starii de Iubire nu depinde de grade. Pot fi persoane cu gradul II care prin practica depasesc cu mult nivelul si zbuciumul multor maestri. Din 10 persoane initiate a fi maestri doar 1-2 ajung maestrii adevarati, ceilalti vor urma propriul Ego si vor cauta puterea personala. Nimic nu garanteaza ca acel maestru isi va putea pastra echilibrul si ca va putea evita capcanele egoului. Nu toti vor putea face fata libertatii, puterii si Luminii pe care o primesc. La nivel de suflet fiecare dintre noi si-a asumat anumite experiente in aceasta existenta, iar prin initieri ne atingem propriile limite, adica potentialul nostru maxim.

Instruirea unui maestru este o procedura in doi si dureaza de obicei unu-doi ani, incepand cu urmatoarele etape practice:

  1. o descriere de minim 4-5 pagini din care sa reiasa urmatoarele:
    1. ce va indreptateste sa cereti sa incepeti pregatirea pentru gradul de maestru? din punct de vedere personal si cel al practicii Reiki (care sunt rezultatele voastre concrete in practica Reiki, pe altii, nu doar in familie)
    2. motivatia inceperii acestui drum: de ce vreti gradul de maestru? si ce credeti ca “rezolvati” prin acest grad?
    3. ce credeti ca este un maestru? ce are de facut si cum? care-i sunt obligatiile si drepturile?
    4. care sunt zonele personale in care mai aveti nevoie de dezvoltare si de echilibrare si cum credeti ca va poate ajuta Reiki si mai ales gradul III?
      mentiune: Motivatia pentru acest grad este diferita si personala pentru fiecare si ea ar trebui sa fie rezultatul unei experiente si aprofundari ale primelor doua grade. Gradul III vine in viata noastra in mod natural, ca o etapa in evolutia noastra, atunci cand suntem pregatiti pentru asumarea unor noi responsabilitati vizavi de propria persoana si de altii.
  2. sa va faceti caiet de practica pt gradul I si pt gradul II: sa completati minim 10 Fise de tratament Reiki cu copii de pe adeverinte / analize medicale;
  3. sa participati la minim 7-10 cursuri ale maestrului sau de gradul I si gradul II in urmatorul 1-1.5 ani; dupa care discipolul organizeaza 2-4 cursuri la care invita maestrul care-l formeaza.
  4. sa cititi cartea si sa discutam pe marginea ei, sa vedem cu ce sunteti de acord si cu ce nu? de ce anume? sa lamurim neclaritatile;
  5. discutarea si invatarea temeinica a exercitiilor de gradul I si II, inclusiv cele din Japonia si lamurirea teoriei;
  6. se vor lua in considerare in aceasta perioada urmatoarele aspecte:
    1. experienta si practica in Reiki, rezultatele obtinute si minim 800 de ore de VOLUNTARIAT in Reiki;
    2. masura in care discipolul este capabil sa manifeste Iubirea si sa-si integreze slabiciunile;
    3. puterea de a delimita problemele sale de problemele altora fara sa empatizeze exagerat si inutil cu vibratiile altora si fara si-sa proiecteze propriile frustrari/ nevoi. limitari asupra altora;
    4. motivatia pentru care solicita gradul III Reiki sa fie una corecta si sincera; unii doresc acest grad pentru rezolvarea problemelor, statut, bani, putere, manipulare sau din frica;
    5. dorinta sincera de a urma calea Reiki si de a o preda mai departe.

Dupa parcurgerea acestor etape se poate primi initierea de gradul III, participarea la initieri, invatarea simbolului de maestru si a tehnicilor de initiere.

Urmeaza etapa in care discipolul va organiza 4-6 cursuri Reiki pe care la va sustine impreuna cu profesorul Reiki care il pregateste, pentru a deprinde si exersa predarea, asculatrea activa si empatica a cursantilor, adaptarea la cerintele participantilor si alte abilitati necesare unui profesor Reiki. Este o intentie frumoasa sa-i ajutam pe semenii nostri, dar, inainte de aceasta, este important sa intelegem ca singura persoana pe care o putem schimba este propria noastra persoana. Pe ceilalti ii sustinem in masura in care avem acordul lor, fara a fi agresivi, fara a interveni cu pareri si judecati.

Atunci cand cineva este pregatit pentru gradul de maestru nu mai are nevoie de justificari si afirmatii, ci transmite Iubirea prin tot ceea ce face, iar aceasta atitudine frumoasa va fi cu siguranta remarcata.

Cei care primesc gradul de maestru dar apoi nu pot integra Reiki/Iubirea Universala in viata lor si actioneaza doar din perspectiva egoului, le respectam drumul, doar sa fie constienti de ceea ce-si vor atrage in viata lor iar pentru rezolvarea provocarilor (boala, bani, frici, suferinte) sa priveasca in interior. Atragem doar ceea ce meritam.

"Intai ii Iubesti ca oameni, doar apoi ii Inveti!" Eni. Pentru Iubire intai este nevoie sa te respecti si sa te iubesti, sa eliberezi multe din iluziile egoului, sa fi la “carma” vietii tale fara sa mai fi influentat de vointa/ puterea altora.

 

Important cu privire la GRADUL III in Usui Shiki Ryoho

Obtinerea gradului III Maestru/Profesor Reiki in USUI SHIKI RYOHO este rezultatul unui proces de pregatire de 1-3 ani si nu un curs pentru a deveni maestru. Acest proces se bazeaza pe o relatie de respect si Iubire Universala intre maestru si discipol. La finalul acestei pregatiri, noul maestru va avea toate abilitatile de a sustine cursuri gradul I si II si de a face initieri.

Va rog sa analizati urmatoarele aspecte ale gradului de Maestru:

  1. am inteles ca adevaratul motiv pentru care doresc gardul III este dorinta de a practica si preda Reiki;
  2. fiecare meastru trece prin purificari pe urmatoarele aspecte: ego, bani, sexualitate, putere si doar cativa trec in timp scurt si usor prin aceste echilibrari; respectiv la unii acestea se vor amplifica;
  3. am inteles ca primesc gradul III in mod gratuit de la maestrul meu Reiki si manifest respect si iubire fata de Reiki si cei care m-au invatat. Sunt constient de acest dar primit si il voi folosi pentru binele meu si al celorlalti, fara sa intervin cu vointa si agresivitatea mea asupra celorlalti;
  4. sunt constient ca acest grad III oferit fara practica/ experienta si fara pregatirea constienta a discipolului pentru acest nivel de purificare, nu amplifica energia si nu-l sustine pe celalalt, va creste doar orgoliul si provocarile din viata sa, iar pentru mine inseamna o responsabilitate pe care o voi putea “trece” sau nu;
  5. pe timpul acestei perioade de pregatire pot sa experimentez si sa particip si la cursuri ale altor scoli care predau alte tehnici sau de medicina complementara, pentru a-mi largii cunostintele. De asemenea este esential sa fiu constient ca aceasta este scoala care ma reprezinta si pe care sa o transmit mai departe.
  6. am inteles ca alaturi de Reiki pot practica si alte tehnici cu conditia sa NU le amestec intre ele si de fiecare data cand tin cursuri sa specific in mod clar cursantilor ce tehnica le predau. Nu am dreptul sa emit diploma Usui Shiki Ryoho in cazul in care predau alta tehnica Reiki sau NU respect conditiile acestei scoli Reiki.
  7. sunt constient de ceea ce reprezinta Reiki metoda Usui  Shiki Ryoho si am inteles ca are 3 aspecte, pe care le transmit mai departe: a) tehnica energetica naturala care actioneaza doar cand vointa/ egoul nostru este in stare de detasare/ neimplicare, care ajuta organismul sa se echilibreze pe plan fizic, energetic, emotional si mental; b) tehnica de dezvoltare a personalitatii prin care manifest Iubirea Universala/ Divina; c) cale spirituala pentru armonizarea vietii zilnice prin gasirea& intelegerea propriei esente/ adevar, fara sa mai fim influentati de manipularea agresiva a informatiilor din exterior;
  8. am inteles, ca in cazul in care gasesc ulterior obtinerii gardului III o alta scoala spirituala care ma reprezinta mai mult, imi pot interupe activitatea Reiki pe perioada nedeterminata sau definitiv, instiintand maestrul si grupul in care m-am format, catre care manifest in continuare respect.
  9. am inteles ca nu am dreptul sa oblig pe nimeni si nici sa insist sa vina la cursurile Reiki, voi efectua acordajele doar cu acordul persoanelor participante. Plata pentru cursurile sau sedintle de energizare trebuie sa fie in conformitate cu timpul investit si de bun simt; Reiki NU este o afacere. Dar nu este recomandata oferirea gratuita a nivelul I si II (exceptie facand rudele de gradul I si II, bolnavii gravi sau in alte cazuri speciale) avand in vedere ca daca nu exista un schimb (nu trebuie sa fie neaparat banesc), atunci persoana nu are valoarea a ceea ce a primit si nu are motivatia de a-l folosi.

In calitate de viitor maestru Reiki accept sa respect metoda Reiki Usui Shiki Ryoho si respect:

  • traditia transmiterii informatiilor si predarea Reiki intr-un cadru organizat in care cursantul sa primeasca informatiile teoretice si practice legate de Reiki si sa deprinda exercitiile Reiki;
  • linia spirituala prin care am ajuns la aceasta invatatura, apartenenta la comunitatea Reiki (A.R.U.);
  • acordajele asa cum am fost invatat de maestrul de la care am primit gradul III;
  • simbolurile de la gradul II ca si chei energetice;
  • pratica transmiterii Reiki asa cum a fost ea predata la cursuri, fara a introduce limitariile egoului meu si fara sa folosesc puterea/ vointa/ manipularea/ ideile personale asupra altora;
  • aplicarea zilnica a Reiki si a celor 5 principii ale lui Mikao Usui.

Gradul III are avantajele sale dar presupune si responsabilitatea de a pastra tehnica Reiki curata si simpla si de a oferi respect scolii in care fiecare s-a format.

Maestri care se formeaza de catre profesorul & maestrul Reiki Simon Eniko vor primi gradul de profesor Reiki fara a plati vreo suma maestrului S.E., ci ca urmare a activitatii/ voluntariatului de cativa ani in practica Reiki si ca urmare a rezultatelor si experientei in Reiki. Viitorul profesor & maestru Reiki va achita doar o taxa modica de 2000 lei catre Asociatia Reiki Usui® suma din care se sustin cheltuielile cu spatiul in care se desfasoara activitatile de voluntariat.

 

Reiki este in primul rand o metoda practica, maestrii din Japonia ne atrag atentia ca“Reiki este 90% practica si 10% teorie”.