Gradul de profesor

Profesorul Reiki, este persoana care a parcurs numărul maxim de grade în metoda Reiki, care este abilitată de către Maestrul său, prin inițiere și practică, să predea Reiki, cu respectarea întocmai a metodei Reiki în care s-a format.
Profesorul Reiki oferă sprijin și îndrumare în procesul de accesare și armonizare cu Reiki al beneficiarului și transmite instrucțiuni în legătură cu totalitatea tehnicilor de care elevul are nevoie pentru a aplica Reiki.
În anumite metode Reiki, titulatura de
Profesor și Maestru Reiki” se obține la același nivel de pregătire, iar în alte metode, obținerea acestor titluri este separată pe diferite nivele de pregătire.


Titlul de Maestru este asociat cu ghidarea spirituală a discipolului, iar titlul de Profesor este asociat, în general cu aspectele ce țin de instruirea în metoda Reiki. Ambii, Maestrul și Profesorul se implică în pregătirea teoretică și practică a discipolului / elevului pe parcursul pregătirii sale.

Pregătirea pentru nivelul de Maestru Reiki

Referitor la solicitarea gradului de maestru Reiki recomandăm ca fiecare discipol să discute cu maestrul de la care a primit iniţierile de gradul I şi II în Usui Shiki Ryoho, deoarece acesta îi cunoaşte evoluţia şi experienţa şi să-şi continue pregătirea în şcoala în care s-a format.

Pregătirea unui maestru este rezultatul unui proces în care discipolul acumulează experienţă legată de Reiki, se cunoaşte pe sine, îşi conştientizează calea şi alege manifestarea Energiei Universale/ Iubirii Necondiţionate în viaţa sa de zi cu zi. Maestrul ar trebui să fie prezent "aici şi acum" prin această vibraţie numită Reiki, să sesizeze tot ce este în interiorul şi în exteriorul său fără să devină captiv al egoului, gândurilor, emoţiilor şi al judecăţilor.

Este o iluzie să credem că printr-un curs, printr-o iniţiere sau cu o diplomă devenim maeştri în “ceva”. A fi maestru în orice domeniu este rezultatul exerciţiului, practicii şi experienţei. Un maestru nu trebuie să-şi afişeze diplomele şi titlurile, ci veți simţi/ recunoaşte pur şi simplu nivelul său, datorită stării/ vibraţiei pe care o are. Absolvirea unui curs de formare de “maestru” poate aduce informaţia de care egoul are nevoie, poate fi începutul unui drum, dar nu este o garanţie că cineva va ajunge Maestru şi va putea integra iluziile egoului/ partea sa de umbră.

A crede că-l putem schimba, ajuta, vindeca pe celălalt face parte tot dintre iluziile egoului de la gradul III. Singura persoană asupra căreia avem influenţă este persoana noastră. A dori să ne impunem punctul nostru de vedere/ binele nostru asupra celuilalt este tot o capcană. A considera că ştim şi înţelegem mental tot ceea ce este în Univers este o altă iluzie, cunoaşterea adevarată este dincolo de logica noastră şi vine după ce înţelegem şi noţiunea de “inteligență emoţională și spirituală”.

A afirma că suntem maeştrii în mai multe domenii este din nou o iluzie. Putem fi practicanţi în mai multe domenii/ şcoli/ învăţături. Discipolul este cel care experimentează, caută, încearcă, acumulează din exterior. Maestrul este cel care a trecut prin aceste etape, şi-a “ales” calea, iar căutarile sale se îndreaptă către interiorul său (nu către exterior) prin calea (învăţătura) pe care a ales-o.

Înţelegerea acestor aspecte depinde (printre altele) şi de nivelul de percepţie la care ne aflăm:

  • nivelul logic, mental, ştiinţific, vizual, care oferă o susţinere necesară existenţei noastre, vrea dovezi, explicaţii, demonstraţii, .... ţine de nevoia egoului de a readuce şi transpune totul în concret şi "material". De fapt îţi păcăleşti egoul/ mintea şi îi creezi o altă lume (imaginativă) în care să se simtă confortabil şi bine, schimbi o terorie cu alta, creezi imaginea/ lumea în baza nevoilor tale personale.

  • nivelul inspiraţional în care comunicăm cu celelalte dimensiuni, colaborăm cu entităţile de acolo, primim mesaje, transmitem dorinţe, căutăm rezolvari şi soluţii. Aici avem experienţe, comunicăm, simţim, căutăm să reorganizăm soarta/ karma, impunem soluţii/ rezolvări. Aici putem sări şi putem jongla între diferite etape de conştientizare, am gustat din cunoaşterea care se află dincolo de material, credem că ştim tot, că suntem “stăpânii cunoaşterii/lumii”, dar încă putem să fim ameţiţi de atâtea opţiuni şi derutaţi de iluziile noastre.

  • nivelul intuitiv, care în starea de detaşare a egoului (de canal curat) se trăieşte viața cu recunoştinţă. Înţelegem ce înseamnă când o vibraţie acţionează dinspre dimensiunile superioare (cum este şi Reiki).

Fiecare nivel este necesar şi îşi are rolul şi rostul său, important este doar să ştim de fiecare dată unde ne aflăm. Realitatea este personală pentru fiecare şi drumul este diferit pentru fiecare dintre noi.

Mai este esenţial să fim conştienţi de faptul că Divinitatea este în fiecare dintre noi şi să trăim/ manifestăm acest aspect al nostru în fiecare moment al existenţei noastre.

Acordarea gradului de maestru & profesor în şcoala Reiki tradiţională Usui Shiki Ryoho şi Asociaţia Reiki Usui® (criterii respectate şi recomandate de profesorul & maestrul Reiki, Simon Enikὅ)

Câteva considerente înaintea solicitării gradului III

În Japonia, cine dorea să devină maestru Reiki trebuia să aprofundeze această metodă, astfel la baza primirii acestui grad stăteau rezultatele practice şi experienţa în Reiki.

Considerându-ne o şcoală tradiţională, care creează condiţii de practică absolvenţilor săi, atunci când luăm în considerare o solicitare pentru gradul III, în primul rând avem în vedere experienţa persoanei în Reiki şi sunt esenţiale practica şi rezultatele obţinute. Când venim în contact cu o practică sau disciplină orientală o tratăm de multe ori cu superficialitatea caracteristică occidentalilor, care nu aprofundează nimic şi acţionează pe baza egoului şi voinţei lor, crezând doar în recunoaştere, competiţie şi autorealizare în toate domeniile vieţii. Dorim să obţinem totul de-a gata, fără să parcurgem nişte etape şi considerăm ca fiind inutilă aprofundarea şi PRACTICA.

Reiki actionează dinspre Suflet către corpul fizic, astfel funcţionează atunci când egoul nostru este dat la o parte, când suntem canale curate pentru această vibraţie din dimensiunile superioare, fără să o limităm cu voinţa şi implicarea noastră. Reiki respectă şi acordă timp pentru ca vibraţiile de lumină să fie preluate de aura noastră. Reiki este o tehnică naturală, care nu bruschează acest proces de autotransformare şi conştientizare.

Maestrul Reiki Rick Bockner, ultimul Maestru Iniţiat de către Hawayo Takata, a afirmat la întâlnirea de maeştri: "Gradul de profesor & maestru Reiki în şcolile tradiţonale nu are legătură cu puterea sau banii. Scopul gradului de profesor & maestru Reiki este de a preda Reiki mai departe."

Pentru un ego puternic şi/ sau un mental căruia îi trebuie implicare, recunoaştere, dovada puterii sale, Reiki este o cale foarte dificilă.

În Reiki şi în orice şcoală spirituală nu se aplică modelul studiilor universitare. Adică după gradul I nu este obligatorie absolvirea gradului II şi III pentru a considera că finalizăm studiile ca la o universitate. Reiki este un proces permanent, o călătorie continuă către autodesăvârşire şi fiecare avansează pe acest drum în funcţie de ritmul său interior şi de deschiderea sa. Fiecare va parcurge doar acele etape pentru care este pregătit.

Maestrul nu este obligat să ia în considerare toate cererile pentru acordarea gradului III, dar este răspunzator de dezechilibrele create prin agresarea şi forţarea procesului la discipolul său. Am observat că în lipsa unei practici serioase şi a înţelegerii profunde a gradului de maestru se creează dezechilibre şi confuzie, iar persoana primeşte în viaţa sa provocări pe care nu le poate soluţiona/depăşi.

Gradul III este destinat în primul rând celor care doresc să transmită metoda Reiki mai departe, adică să predea Reiki şi nu ar trebui să fie luat în considerare decât atunci când practicantul Reiki a parcurs minim câţiva ani de experienţă în Reiki.

A fi maestru NU înseamnă o iniţiere, o teorie, o şcoală sau o diplomă, ci înseamnă starea interioară armonioasă pe care persoana o poate reflecta şi către exterior. Scopul acestui grad este să conştientizezi că EŞTI fericire, echilibru şi iubire şi să le manifeşti în viaţa de zi cu zi. Pentru a ajunge la această stare întâi este recomandat să ne eliberăm de frici, frustrări, nevoi de afirmare, agresivitate etc. altfel ele se vor manifesta mult mai puternic după iniţierea de maestru, iar iniţiatul de multe ori nu poate depăşi aceste provocări. A fi maestru Reiki este o calitate şi o stare care se atinge prin practică, autoobservare şi lucrul intensiv cu Sinele.

Reiki actionează dinspre suflet către corpul fizic, dinspre dimensiunile superioare către dimensiunile inferioare, astfel fiecare maestru care acordă gradul III unui discipol ar trebui să ia în considerare dacă acel discipol este pregătit și responsabil. Motivaţia greşită este de a cere gradul III pentru rezolvarea problemelor existenţiale mărunte, pentru protecţie, din frică, pentru a obţine putere etc.

Gradul III, acordat înainte ca discipolii să fie pregatiţi, le va amplifica doar orgoliul şi provocările, în loc să le amplifice vibraţiile şi energia. Gradul III nu merge pe ”bandă rulantă”, pe criterii de prietenie, pe argumente de simpatie sau alte motivaţii.

Contravaloarea materială/ financiară a pregătirii oferite de un profesor/ maestru Reiki va avea în vedere experiența persoanei pregătite și ceea ce a oferit comunității Reiki. Maestrul care pregăteșste va dedica timp, cunoaștere, îndrumare și susținere și acesta implică costuri, astfel va fi un schimb material. Contravaloarea sumei pregătirii de fapt reflectă dorința și angajamentul discipolului pentru a urma Reiki și pentru a transmite Reiki.

Instruirea unui maestru este o procedură care durează de obicei unu-doi ani, începând cu următoarele etape practice:

  • o descriere de minim 4-5 pagini din care să reiasă următoarele:

    • ce vă îndreptăţeşte să cereţi să începeţi pregătirea pentru gradul de maestru? din punct de vedere personal şi cel al practicii Reiki (care sunt rezultatele voastre concrete în practica Reiki, pe alţii, nu doar în familie)

    • motivaţia începerii acestui drum: de ce vreţi gradul de maestru? şi ce credeţi că “rezolvaţi” prin acest grad?

    • ce credeţi că este un maestru? ce are de făcut şi cum? care-i sunt obligaţiile şi drepturile?

    • care sunt zonele personale în care mai aveţi nevoie de dezvoltare şi de echilibrare şi cum credeţi că vă poate ajuta Reiki şi mai ales gradul III?
      menţiune:Motivaţia pentru acest grad este diferită şi personală pentru fiecare şi ea ar trebui să fie rezultatul unei experienţe şi aprofundări ale primelor două grade. Gradul III vine în viaţa noastră în mod natural, ca o etapă în evoluţia noastră atunci când suntem pregătiţi pentru asumarea unor noi responsabilităţi vizavi de propria persoană şi de alţii.

  • să vă faceţi caiet de practică pentru gradul I şi pentru gradul II: să completaţi minim 10 Fişe de tratament Reiki cu copii de pe adeverinţe / analize medicale;

  • să organizaţi minim 6-10 cursuri de gradul I şi gradul II în următorul 1-1.5 ani la care invitaţi maestrul care vă formează.

  • să citiţi cartea Reiki să vedem cu ce sunteţi de acord şi cu ce nu? de ce anume? să lămurim neclarităţile;

  • discutarea şi învăţarea temeinică a exerciţiilor de gradul I şi II, inclusiv cele din Japonia şi lămurirea teoriei;

  • se vor lua în considerare în această perioadă următoarele aspecte:

    • experienţa şi practica în Reiki, rezultatele obţinute şi minim 500 de ore de VOLUNTARIAT în Reiki;

    • măsura în care discipolul este capabil să manifeste Iubirea şi să-şi integreze slăbiciunile;

    • puterea de a delimita problemele sale de problemele altora fără să empatizeze exagerat şi inutil cu vibraţiile altora şi fără să-şi proiecteze propriile frustrări/ nevoi, limitări asupra altora;

    • motivaţia pentru care solicită gradul III Reiki să fie una corectă şi sinceră; unii doresc acest grad pentru rezolvarea problemelor, statut, bani, putere, manipulare sau din frică;

    • dorinţa sinceră de a urma calea Reiki şi de a o preda mai departe.

După parcurgerea acestor etape se poate primi iniţierea de gradul III, participarea la iniţieri, învăţarea simbolului de maestru şi a tehnicilor de iniţiere.

Urmează etapa în care discipolul va organiza cursuri Reiki pe care le va susţine împreună cu profesorul Reiki care îl pregăteşte, pentru a deprinde şi exersa predarea, ascultarea activă şi empatică a cursanţilor, adaptarea la cerinţele participanţilor şi alte abilităţi necesare unui profesor Reiki. Este o intenţie frumoasă să-i ajutăm pe semenii noştri, dar, înainte de aceasta, este important să înţelegem că singura persoană pe care o putem schimba este propria noastră persoană. Pe ceilalţi îi susţinem în măsura în care avem acordul lor, fără a fi agresivi, fără a interveni cu păreri şi judecăţi.

Atunci când cineva este pregătit pentru gradul de maestru nu mai are nevoie de justificări şi afirmaţii, ci transmite armonia, pacea interioară prin tot ceea ce face, iar această atitudine frumoasă va fi cu siguranţă remarcată.

"Întâi îi Iubeşti ca oameni, doar apoi îi Înveţi!" Eniko. Pentru Iubire întâi este nevoie să te respecţi şi să te iubeşti, să eliberezi multe din iluziile egoului, să fi la “cârma” vieţii tale fără să mai fi influenţat de voinţa/ puterea altora.

Important cu privire la GRADUL III în Usui Shiki Ryoho

Obţinerea gradului III Maestru/Profesor Reiki în USUI SHIKI RYOHO este rezultatul unui proces de pregătire de 1-3 ani. Acest proces se bazează pe o relaţie de respect şi Iubire Universală între maestru şi discipol. La finalul acestei pregătiri, noul maestru va avea toate abilităţile de a susţine cursuri de gradul I şi II şi de a face iniţieri.

Vă rog să analizaţi următoarele aspecte ale gradului de Maestru:

  • am înţeles că adevăratul motiv pentru care doresc gardul III este dorinţa de a practica şi preda Reiki;

  • fiecare maestru trece prin purificări pe următoarele aspecte: ego, bani, sexualitate, putere şi doar câţiva trec în timp scurt şi uşor prin aceste echilibrări; respectiv la unii acestea se vor amplifica;

  • am înţeles că primesc gradul III în mod gratuit de la maestrul meu Reiki şi manifest respect şi iubire faţă de Reiki şi cei care m-au învăţat. Sunt conştient de acest dar primit şi îl voi folosi pentru binele meu şi al celorlalţi, fără să intervin cu voinţa şi agresivitatea mea asupra celorlalţi;

  • sunt conştient că acest grad III oferit fără practică/ experienţă şi fără pregătirea conştientă a discipolului pentru acest nivel de purificare, nu amplifică energia şi nu-l susţine pe celălalt, va creşte doar orgoliul şi provocările din viaţa sa, iar pentru mine înseamnă o responsabilitate pe care o voi putea “trece” sau nu;

  • pe timpul acestei perioade de pregătire pot să experimentez şi să particip şi la cursuri ale altor şcoli care predau alte tehnici sau de medicină complementară, pentru a-mi lărgi cunoştinţele. De asemenea este esenţial să fiu conştient că aceasta este şcoala care mă reprezintă şi pe care să o transmit mai departe.

  • am înţeles că alături de Reiki pot practica şi alte tehnici cu condiţia să NU le amestec între ele şi de fiecare dată când ţin cursuri să specific în mod clar cursanţilor ce tehnică le predau. Nu am dreptul să emit diploma Usui Shiki Ryoho în cazul în care predau altă tehnică Reiki sau NU respect condiţiile acestei şcoli Reiki.

  • sunt conştient de ceea ce reprezintă Reiki metoda Usui Shiki Ryoho şi am înţeles că are 3 aspecte, pe care le transmit mai departe: a) tehnică energetică naturală care acţionează doar când voinţa/ egoul nostru este în stare de detaşare/ neimplicare, care ajută organismul să se echilibreze pe plan fizic, energetic, emoţional şi mental; b) tehnică de dezvoltare a personalităţii prin care manifest Iubirea Universală/ Divină; c) cale spirituală pentru armonizarea vieţii zilnice prin găsirea& înţelegerea propriei esenţe/ adevăr, fără să mai fim influenţaţi de manipularea agresivă a informaţiilor din exterior;

  • am înţeles, că în cazul în care găsesc ulterior obţinerii gradului III o altă şcoală spirituală care mă reprezintă mai mult, îmi pot înterupe activitatea Reiki pe perioadă nedeterminată sau definitiv, înştiinţând maestrul şi grupul în care m-am format, către care manifest în continuare respect.

  • am înţeles că nu am dreptul să oblig pe nimeni şi nici să insist să vină la cursurile Reiki, voi efectua acordajele doar cu acordul persoanelor participante. Plata pentru cursurile sau şedinţele de energizare trebuie să fie în conformitate cu timpul investit şi de bun simţ; Reiki NU este o afacere. Dar nu este recomandată oferirea gratuită a nivelul I şi II (excepţie făcând rudele de gradul I şi II, bolnavii gravi sau în alte cazuri speciale) având în vedere că dacă nu există un schimb (nu trebuie să fie neapărat bănesc), atunci persoana nu are valoarea a ceea ce a primit şi nu are motivaţia de a-l folosi.

În calitate de viitor maestru Reiki accept să respect metoda Reiki Usui Shiki Ryoho şi respect:

  • tradiţia transmiterii informaţiilor şi predarea Reiki într-un cadru organizat în care cursantul să primească informaţiile teoretice şi practice legate de Reiki şi să deprindă exerciţiile Reiki;

  • linia spirituală prin care am ajuns la această învăţătură, apartenenţa la comunitatea Reiki (A.R.U.);

  • acordajele aşa cum am fost învăţat de maestrul de la care am primit gradul III;

  • simbolurile de la gradul II ca şi chei energetice;

  • practica transmiterii Reiki aşa cum a fost ea predată la cursuri, fără a introduce limităriile egoului meu şi fără să folosesc puterea/ voinţa/ manipularea/ ideile personale asupra altora;

  • aplicarea zilnică a Reiki şi a celor 5 principii ale lui Mikao Usui.

Gradul III are avantajele sale dar presupune şi responsabilitatea de a păstra tehnica Reiki curată şi simplă şi de a oferi respect şcolii în care fiecare s-a format.

Reiki este în primul rând o metodă practică, maeștrii din Japonia ne atrag atenția că “Reiki este 90% practică și 10% teorie”.

Informatii

REIKI a fost fondat ca metodă în anul 1922 de către Mikao Usui sensei, Japonia. Acesta a descoperit Reiki în intenția lui de a găsi calea spre fericire și liniște interioară (Anshin Ritsumei) și apoi a stabilit metoda Reiki pentru îmbunătățirea relației minte-inimă- corp.

Asociația Reiki Usui® a fost fondată în 2006 la Brașov cu motivația comună de a susține comunitatea, de a participa la îmbunătățirea calității vieții, de a crea o imagine reală despre tehnica Reiki în România și de a avea un cadru organizat pentru desfășurarea activităților practicanților Reiki.

Gokai (Principii)

Întocmai astăzi
Nu o să mă enervez,
Nu-mi fac griji,
Sunt recunoscător,
Lucrez cu sârguință,
Sunt amabil cu toți.

DATE

Asociaţia REIKI USUI ®
CUI 20606550, Nr. Înregistrare în Registrul Asociaţilor 90/ 13.12.2006, BCR Sucursala Braşov, RO44RNCB0053068754670001

 SAL PICTOGRAMA 2


Update cookies preferences